KUNSTLÆR PRODUKSJON
SKÄRGÅRDSTUNNAN
ELEGANT BESKYTTELSE FOR NATURNÆRE BAD
Skärgårdstunnans vedfyrte badestamper kombinerer klassisk badeopplevelse med moderne komfort og skandinaviske designelementer. Produktene selges i 13 land og produseres av nøye utvalgte, slitesterke materialer som er enkle å vedlikeholde. Nevotex står bak det isolerende lokket, som har både praktiske og estetiske funksjoner.
– Lokket er en viktig komponent som mange kunder velger å kjøpe i tillegg. Dels beskytter det vannet og badestampen mot skitt og forurensning, dels bidrar det til at vannet varmes opp raskere og holder seg varmt lenger, sier prosjektleder Eric Söder i Skärgårdstunnan.
PREMIUMFØLELSE I HVER DETALJ
Siden badestampene står ute hele året, blir de utsatt for mange påkjenninger. Derfor må alle komponentene, ikke minst lokket, tåle både varme, kulde, sollys og fuktighet. Skärgårdstunnan ønsker å tilby en førsteklasses opplevelse, derfor er det ekstra viktig at alle detaljer holder høy kvalitet og har et riktig formspråk.
ADMINISTRERER HELE PRODUKSJONSPROSESSEN
Lokket er kledd med et kunstlær som er spesielt utvalgt for Skärgårdstunnan. Nevotex er ansvarlig for hele produksjonsprosessen, deriblant materialinnkjøp, tilskjæring, sying og montering. De høye kvalitetskravene til sluttproduktet innebærer flere produksjonstekniske utfordringer. – Materialet er vanskelig å sy i og krever ikke bare kraftige symaskiner, men også personale med spesialkompetanse på området, sier selger Markus Malmén i Nevotex.
LEVERER HØY KVALITET TIL RETT TID
Drøyt ti år etter oppstart selges Skärgårdstunnans produkter i 13 land i Europa, og salgskurven har pekt jevnt oppover i flere år. I 2020 økte antall solgte produkter vesentlig, noe som har endret forutsetningene også for Nevotex. – Vi har lenge hatt et godt og sterkt samarbeid, og Nevotex har virkelig gjort sitt ytterste for å tilpasse produksjonen og dekke behovene våre. Vi kan alltid stole på at de leverer høy kvalitet til rett tid, samtidig som ekspertisen og fleksibiliteten deres hjelper oss med å utnytte den positive trenden og utvikle tilbudet vårt, sier Eric Söder.